Pagina's

zaterdag 13 augustus 2011

Een trotse moeder !!!








In Hindeloopen zijn vandaag de IFKS dagen begonnen, vanmorgen om kwart over 7 kreeg ik al een smsje van Elisa, ze was zo zenuwachtig hihihi, vandaag haar 1e zeilwedstrijd op het Skûtsje De Twee Gebroeders van Langweer, Elisa is peiler op dit Skûtsje.
De IFKS wedstrijden duren een hele week, elke dag moeten ze op een andere locatie zeilen.

zaterdag Hindeloopen
maandag Stavoren
dinsdag Heeg
woensdag Sloten
donderdag Echtenerbrug
vrijdag Lemmer
zaterdag Lemmer (finale)

Een Skûtsje is een platbodem, er wordt veel gezeild op binnenwateren, hier heb je dus ook met ondieptes te maken, Elisa zit dan bij het zwaard en peilt met een peilstok steeds hoe diep het daar is, zodat degene die aan het zwaard zit, kan beoordelen of het zwaard dieper of minder diep in het water geduwd moet worden.
Het zwaard hangt in het midden, aan beide zijden, aan de buitenkant van het schip (bakboord-stuurboord)

De wedstrijd begon om 10 voor 10, voor ons was het een thuiswedstrijd, want Hindeloopen ligt maar 4 km hier vandaan, het weer viel reuze mee, geen regen gehad, het zonnetje kwam er zelfs ook nog even bij, dus al snel de jassen uit, ook was er een braderie, daar nog even overheen gewandeld, echt een hele gezellige dag, terrasje gepakt en natuurlijk heel veel foto's gemaakt.

Na de finish is het Skûtsje het IJsselmeer weer op gegaan om extra te oefenen, want er was iets met de mast, deze stond niet helemaal goed, eindelijk ...... om half 3 kreeg ik een berichtje van Elisa, dat ze weer naar de haven kwamen.
Hier zijn we gezellig op de boot op de boot gestapt, natuurlijk onder het genot van een hapje en een drankje.

Maandag is de wedstrijd in Stavoren, ook voor ons weer helemaal geweldig, want dat is 4 km de andere kant op hahaha. Natuurlijk gaan we daar ook naar toe :)

Toen kregen we de vraag of we mee gingen op de boot, om die alvast naar Stavoren te brengen (zeilen), aangezien het hier toen heel donker werd, heb ik er voor bedankt, maar Bert is wel mee gegaan en die heeft de hele tocht aan het roer gezeten, ook hij vond dit helemaal geweldig.
Bert heeft hier en daar nog wat tips gegeven, want hij is een echte wedstrijdzeiler.


5 opmerkingen:

  1. Wauw wat een geweldige fotos, je kunt zien dat Elisa echt geniet. ik wens haar heel veel succes bij de wedstrijd en jou en je familie heel veel kijkplezier. Liefs, Marion

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Astrid

    Kan me wel voorstellen dat je trots ben.
    Het is geweldig wat Elisa doet en zo geniet.
    Ik wens haar veel succes met de wedstrijd.
    En geniet er lekker van met zijn alle,met het kijken.
    Morgen een hele fijne zondag.


    Gr Leny Hempen

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Nou astrid, kan me zeker voorstellen dat je een trotse moeder bent hoor, elisa heeft het dus niet van iemand vreemd dat ze het zeilen zo leuk vind. Tenslotte vind Bert het ook heel leuk. Nou ik wens je nog veel kijkplezier en heel veel mooie foto's
    gr sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  4. hoi meis
    je mag zeker een trotse moeder zijn hoor, leuke foto's ook
    mijn man was vroeger ook zeiler, voor mijn tijd hoor, ver ervoor
    een fijne zondag en veel plezier met de volgende zeildag
    liefs angelique

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een leuke foto's heb je gemaakt Astrid! Je kunt zien dat Elisa ervan genoten heeft. Mooie dochter heb je.
    Groetjes Tineke

    BeantwoordenVerwijderen

Bedankt voor je bezoekje, ik zou het zeer op prijs stellen als je even een reactie achterlaat :)

liefs Astrid